Komparacija skutera od 125 kubika
Ako se pitate: “Koji 125cc skuter trebam kupiti za grad?”, možda biste prvo trebali razmotriti: “Koliki je moj budžet?” Ovdje vam predstavljamo šest urbanih i kompaktnih opcija s cijenom između 6.000 i 7.000 KM, uz uvjerenje da, koji god model odabrali, nećete pogriješiti. Segment skutera od 125 kubika već dugi niz godina dominira nacionalnim tržištem. Zauzima najveći udio na tržištu dvotočkaša, a njihovi modeli redovno zauzimaju najviše pozicije u statistici registracija iz mjeseca u mjesec. Publika za ove skutere je najrazličitija, jer gotovo svako može priuštiti jedan od njih, kako cijenom, tako i po pitanju vozačke dozvole, naročito od kada je prije oko dvije decenije omogućeno da se dozvola A1 može pretvoriti u dozvolu B nakon tri godine iskustva. Zbog toga, ovi skuteri mogu privući i iskusne motocikliste kojima je potreban jednostavan gradski prevoz, kao i vozače automobila koji razmatraju svoju prvu vožnju na dva točka.
CROSSOVER
Počnimo priznavši da ova Aprilia igra u drugačijoj ligi u ovoj usporedbi, jer je jedini model iz segmenta koji je još u razvoju, nazvan “urbana avantura”, a koji je popularizirao Honda X-ADV. Trenutno ne postoji drugi skuter od 125 cc s ovim karakteristikama, iako su postojali u prošlosti, posebno legendarni Piaggio Typhoon, koji je bio opremljen gumama s dubokim profilom. Ovaj novi koncept skutera za sve terene prvenstveno je dizajniran za gradsku upotrebu, ali omogućava i lagane off-road vožnje ili putovanja po poznatim italijanskim “strade bianche”. To je moguće zahvaljujući velikoj vilici s prečnicima od 33 mm i hodom od 120 mm, u kombinaciji s 14- i 13-inčnim Michelinovim mješovitim gumama koje pružaju dodatno prianjanje van asfalta. Međutim, ovaj skuter je prvenstveno namijenjen gradskim vožnjama, sa sportskim izgledom koji je vrlo prepoznatljiv za brend iz Noalea, nasljeđujući oznaku SR, koja ima veliki prestiž u talijanskoj tvornici.
Ergonomski, ovaj model je također jedinstven, jer ima najviši sjedište u ovoj usporedbi (799 mm) i visoki upravljač, što čini položaj vožnje sličnijim motociklu nego tipičnom skuteru. Ipak, nudi dovoljno prostora za postavljanje stopala, a suvozač ima široke sklopive oslonce za noge. Sjedište je malo tvrdo, ali to nadoknađuje odličan osjećaj suspenzije i kako dobro apsorbira neravnine, bilo da je riječ o ispucalom asfaltu ili gradskim “ležećim policajcima”. Također se ističe po performansama, s najjačim motorom u ovoj usporedbi, što je posebno primjetno pri početnom dodavanju gasa, ostavljajući svoje rivale iza sebe. U stanju je održavati stalnu brzinu iznad 100 km/h, a da motor ne djeluje preopterećeno.
BESTSELLER
U posljednjih nekoliko godina, Honda PCX125 je postala lider na tržištu, dosljedno zauzimajući prva mjesta u mjesečnim statistikama registracija u sektoru dvotočkaša. Jasno je da dugotrajni uspjeh nije slučajnost. U ovom slučaju, Honda je uspjela spojiti kompaktnost s udobnošću, dobre performanse s ekonomičnošću, te kvalitet i opremu s razumnom cijenom u jednom vozilu. Formula izgleda jednostavno, ali postizanje tako dobro zaokruženog skutera nije nimalo lak zadatak.
PCX125 je dizajniran za grad, a to je očito po njegovim kompaktnim dimenzijama, iako nećete osjetiti tjeskobu za upravljačem osim ako ste izrazito visoki. Njegove prednosti u prometu su jasne. Ima izuzetno agilan okvir, što vam omogućava lako kretanje između automobila, dok je istovremeno dovoljno stabilan da bez problema podnese neravnine i druge gradske prepreke. Opremljen je širokim i dobro podstavljenim sjedištem, tradicionalnim upravljačem i uspravnim položajem za vožnju. Ovaj osjećaj dodatno pojačava čista i nesmetana prednja vidljivost, pružajući vam odličan pregled puta.
Kvalitet završne obrade je očigledan, što je zaštitni znak Honde. To čini još iznenađujućim činjenicu da ima bubanj kočnicu na zadnjem točku. Iako je dovoljna da sigurno zaustavi ovaj kompaktni skuter, posebno zahvaljujući dobro podešenom ABS-u, ne pruža isti osjećaj kao disk kočnica. Pored performansi i dobre akceleracije, jednocilindrični motor se ističe svojom glatkoćom i niskim nivoom buke, doprinoseći veoma udobnoj vožnji.
EVOLUCIJA
Prije nekoliko godina, Suzuki je donio značajnu odluku u vezi sa svojom gamom skutera, odlučivši transformirati svoju najlegendarniju liniju automatskih vozila. Ime Burgman bilo je sinonim za GT skutere u svim zapreminama motora — skuter velikih dimenzija, poznat prije svega po svom ogromnom sjedištu, izvrsnoj aerodinamičkoj zaštiti i neusporedivom prostoru ispod sjedišta. Danas, verzija od 400 kubika zadržava tu voluminoznu suštinu, dok je model od 125 kubika evoluirao u više utilitaristički i minimalistički gradski skuter. Sada nosi oznaku Street EX, što sugeriše da Suzuki možda još uvijek ima planove za ponovno uvođenje GT-orijentirane verzije ove zapremine motora. Vidjet ćemo…
U međuvremenu, novi Burgman je manji, više urban i, iznad svega, ekonomičniji model. Zapravo, on je najjeftiniji od šest skutera u ovoj usporedbi i ima najskromnije performanse. Njegova mehanika je također jednostavna, s jednocilindričnim motorom hlađenim zrakom, koji je jedini u ovoj grupi s manje od 10 konjskih snaga. To nadoknađuje dobrom ubrzanjem pri vrlo niskim obrtajima, iako mu treba više vremena i veća udaljenost da postigne veće brzine.
Njegovo prirodno okruženje je gradski promet, gdje se ističe svojom lakoćom. On je daleko najlakši od svih šest modela, a njegov okvir je izuzetno agilan. Kao što je već spomenuto, nema prostor za prtljag kao njegovi prethodnici, pa ne mogu sve integralne kacige stati ispod sjedišta. Međutim, on je jedini s ravnom platformom i kukom za prtljag, što nudi dodatni kapacitet za nošenje stvari. Osim toga, ima i nožni start u nuždi, što ga također izdvaja, a cijena mu je najbliža probijanju granice od 6.000 KM.
VISOKI LET
Serija Jet ima dugogodišnje nasljeđe u našoj zemlji još od prvog modela s tim imenom koji je debitovao prije više od deset godina. Ono što je počelo kao mali, agilan i ekonomičan gradski skuter (Jet 14), evoluiralo je u spektakularni Jet X 125, koji je nadmašio original po prodaji, uprkos tome što je sofisticiraniji (i skuplji) skuter. Da stavimo to u perspektivu, sada je drugi najprodavaniji SYM model, odmah iza najprodavanijeg Symphony 125. Ovo je značajno s obzirom na to da se tajvanski brend svrstava među pet najprodavanijih marki u našoj zemlji.
Iako je zaista kompaktan i agilan model, Jet X 125 odiše sportskim dizajnom, s oštrim linijama na karoseriji i niskim, zatamnjenim vjetrobranom koji naglašava njegov trkaći izgled. Jedna od prednosti ovog modela je njegov sistem kočenja, koji je vrlo učinkovit, sa ABS-om koji odlično funkcioniše na oba točka, postavljenim na felgama od 14 inča. Ovo pruža dodatni osjećaj sigurnosti, posebno za kupce koji prelaze s četverotočkaša. Također ima korisnu funkciju: automatsko aktiviranje signalnih svjetala prilikom naglog kočenja.
Veći je nego što se čini, barem kad prelazite s jednog od njegovih konkurenata na ovaj model, što možda objašnjava zašto je malo sporiji u početnom odgovoru na gas.
U okviru SYM kataloga, Jet X 125 je pozicioniran u premium segmentu, s opremom koja nadmašuje prosjek za ovu klasu. Samo pogledajte šta dolazi kao standard: sistem paljenja bez ključa koji vam također omogućava otvaranje sjedišta i uključuje sigurnosni alarm, potpuno LED osvjetljenje i vrlo sveobuhvatnu instrument tablu, između ostalog. I sve to uz uobičajeni odnos vrijednosti za novac koji je tipičan za tajvanski brend.
ALTERNATIVA
Približavajući se prvoj deceniji na tržištu, Yamaha NMAX uživa svoj najbolji trenutak. Lansiran 2015. godine kako bi izazvao dominantnu Hondu PCX u trenutku kada su kompaktni skuteri postali lideri na tržištu, NMAX je uvijek bio blizu vrha u statistikama registracija, ali nikada nije zauzeo prvo mjesto. Sve do sada. U zbirnoj prodaji za prvih pet mjeseci ove godine, NMAX vodi apsolutni poredak ispred PCX-a, a 2024. bismo mogli svjedočiti dugo očekivanom “sorpassu” iz tvornice Iwata.
Osim onoga što brojke govore — a to je puno u tako tijesnoj borbi — ovo je jedan od najkompletnijih i najbolje opremljenih skutera u svojoj kategoriji, ako ne i najbolji. Yamaha je već ranije dokazala da kada koristi sufiks “MAX” u jednom od svojih modela, ne štedi na kvaliteti. Ovaj mali gradski skuter prepoznatljiv je po sportskim linijama slavnih TMAX i XMAX modela, te osim što privlači mlade korisnike koji traže sportski dojam, također privlači one koji žele pristupačan i jednostavan model za upotrebu s maksimalnom mogućom kvalitetom. Za upravljačem sve djeluje jednostavno, bilo u gradu ili na periferiji, gdje se također odlično snalazi na obilaznicama.
Istina je da NMAX spada u viši cjenovni rang u ovoj usporedbi, ali to opravdava vrhunskom opremom: ključ na blizinu, kontrola proklizavanja, start-stop funkcija i potpuna povezanost putem MyRide aplikacije. Kada se ovo kombinira s čvrstim i upravljivim okvirom te motorom koji je postigao najveću maksimalnu brzinu u usporedbi (108 km/h), nije iznenađujuće da bi mogao postati prodajna alternativa do sada nedodirljivoj Hondi PCX.
S GT ASPIRACIJAMA
Kao i Aprilia SR, ovaj Zontes stoji na pola puta između onoga što se može smatrati kompaktnim skuterom i pravim GT-om, ili čak sport-touring motociklom. U pogledu dimenzija, to je najveći model u ovoj usporedbi, s najdužim međuosovinskim razmakom i najvećom težinom. Međutim, to ima smisla jer je zasnovan na svom većem bratu od 350 kubika. Ipak, ta dodatna veličina ne znači da je vozilo nezgrapno niti umanjuje njegovu upravljivost. Zapravo, ima najnižu visinu sjedišta od tla, što ga čini lakšim za rukovanje kada je u mirovanju.
Možda ćete primijetiti da je malo sporiji u početnom odzivu na gas u usporedbi s manjim kompaktnim modelima protiv kojih je testiran, ali kada postigne brzinu krstarenja, ostaje vrlo stabilan na cesti. Ono po čemu se zaista ističe je zaštita od vjetra, s obzirom na to da je voluminozniji, ali i zahvaljujući svom vjetrobranu podesivom po visini. To se prevodi u veći komfor pri vožnji, posebno na autoputevima, iako nešto manje u urbanim sredinama.
Kao što se i očekuje, a što je tipično za bilo koji Zontes model, on je tehnološki napredan. Pogledajte samo njegov TFT ekran u boji s četiri različita načina prikaza, koji pruža obilje informacija, uključujući sistem za nadzor pritiska u gumama u realnom vremenu, koji aktivira alarme u slučaju brzog ispuhivanja ili pregrijavanja. Još jedna funkcija TFT ekrana je ‘Screen Mirroring’, koja omogućava kloniranje zaslona vašeg telefona, što vam omogućava pregled bilo koje aplikacije, uključujući GPS navigaciju.
ZAKLJUČAK
Šest modela u ovoj usporedbi predstavljaju klasične urbane skutere—kompaktne, svestrane i, iznad svega, sposobne da se kreću kroz gradski saobraćaj jednako glatko kao riba u vodi. Također, imaju potencijal da se otisnu van grada za vožnju međugradskim rutama i obilaznicama. Među verzijama koje smo uporedili, mali Suzuki Burgman Street 125EX bio bi najspretniji i najudobniji unutar grada. Na drugom kraju spektra nalaze se Aprilia SR GT 125 i Zontes D125, koji su veći i sposobni ponuditi nešto više od urbane mobilnosti. Najuravnoteženije opcije bile bi Honda PCX125, SYM Jet X 125 i Yamaha NMAX 125, koje se također nalaze na vrhu registracijskih ljestvica i trenutno su predmet rivalstva između dviju japanskih marki.
Uspjeh ovog ključnog i sve konkurentnijeg tržišta sada leži u ovoj sredini. Čini se da su ovi skromno veličinom skuteri s točkovima od 13 i 14 inča preuzeli tron od onih koji su do nedavno bili kraljevi španskog tržišta, kao što su Honda Scoopy ili KYMCO Agility City, koji su imali točkove od 16 inča.